Domů > Recenze > Creep 2 (2017) – recenze

Creep 2 (2017) – recenze

Máte ještě v živé paměti Josefa, sympaťáka z lesní chaty/domu, který se velmi dobře cítí ve směšné masce vlčí hlavy? Toho, který si vás najme jako kameramana pro patetický záznam posledních dnů jeho života, který vám napovídá snůšku nesmyslů o svém zdravotním stavu, o své rodině a nakonec vám zasekne velký tomahawk do hlavy, aby si následně celý videozáznam zařadil do své sbírky?

Film Creep z roku 2014 měl přes svůj zjevně mini-low-budget i minimalistické pojetí filmového vyprávění u diváků úspěch, na IMDB se může pochlubit solidním číslem 6,2/10 od zhruba 20 tisíc hodnotících. No a protože z každého úspěchu je potřeba vytěžit maximum, rozhodli se tvůrci po necelých třech letech znovu rozžhavit železo a ukout film Creep s pořadovým číslem 2.

Pokud se obáváte toho, že film přinese to samé, co první díl, pouze budou do šablony zařazeni noví účinkující, můžete být v klidu. Nebo částečně v klidu. Začátek sice vtipně navodí dojem, že pokračujeme ve stopách původního filmu, potom se ale ukáže, že Josefa (nyní Aarona) už povolání sériového vraha přestává bavit (i když věřte profesionálnímu lháři).

I tady se samozřejmě do děje během chvíle zapojí najatý dokumentarista, který neodolal inzerátu, nabízející práci. Jenže tentokrát není kameramanem zženštilý muž, nýbrž zmužnělá žena, na první pohled ranařka, kterou na nějaké strašení neužije. Když se jí Aaron hned na úvod svěří s tím, že má na kontě 39 vražd, ani to s ní nehne. Je tedy fakt, že mu to nevěří a bude tomu tak většinu filmu. Navíc zde sleduje svůj vlastní “podnikatelský” zájem, což předpokládá určitý stupeň odolnosti.

Film má v žánru opět velmi solidní úroveň. Stejně jako u prvního filmu i tady se určitě mezi spokojenými diváky najde dost těch, kteří jinak o found footage nechtějí ani slyšet. Může za to i relativně klidná práce s “ruční” kamerou, ortodoxní fanoušci obrazového divoko-třesení tentokrát přijdou zkrátka.

Oba dva hlavní protagonisté jsou náležitě věrohodní, i když tady má Aaron lehce navrch (což ovšem vyplývá ze scénáře, který si napsal sám herec společně se svým partnerem z prvního filmu). Subjektivně mi připadne Creep 2 svižnější oproti prvnímu dílu, asi je tu méně hluchých míst, na druhou stranu větší akčnost způsobí, že je méně místa na vlastní “creep” a z hlediska hororu je tak film o něco slabší, než jeho předchůdce. U scén jsem se tolik nebál, na druhou stranu jsem se i několikrát zasmál a to počítám jako plus.

Finále filmu je víceméně předvídatelné, a pro fanouška found footage obsahuje pozitivní scénu, která dává naději na další pokračování – vzhledem k úrovni filmů Creep se na něj budu těšit. Jako minimalista bych na závěr jenom varoval před trendem, který série má: v prvním díle si herecky vystačili oba dva scénáristé a zároveň režiséři, ve druhém už je herců několikanásobně více. Přesněji řečeno sedm. A více neznamená automaticky lépe.

Mé hodnocení 4 body z pěti, vy můžete hodnotit na stránce filmu Creep 2.

Film:
Hodnocení: 4 / 5